OpenGL


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | Programy | Projekty | Teksty


Wstęp

Tutaj znajdują się podstawowe informacje dotyczące programowania z zastosowaniem biblioteki OpenGL i GLUT oraz kurs programowania w bibliotece OpenGL.

Wszystkich zainteresowanych moim kursem OpenGL zapraszam do lektury książki, która została napisana w oparciu o kurs, ale zawiera także wiele poprawek i uzupełnień (niedostępne w kursie rodziały poświęcone generowaniu cieni, mapowaniu wypukłości i programom cieniowania). Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa BTC: OpenGL w praktyce.



Specyfikacje, książki i kursy



Kurs OpenGL 4.2



Kurs OpenGL 3.2



Rozszerzenia OpenGL



Biblioteka GLUT

Biblioteka GLUT (ang. OpenGL Utility Toolkit) to wieloplatformowe API obsługujące interfejs użytkownika (okna, myszka, klawiatura) przygotowane do współpracy z OpenGL. Jeżeli chcemy napisać program wykorzystujący grafikę OpenGL z zamiarem pracy na różnych platformach, użycie biblioteki GLUT jest najlepszym wyborem. Poniżej zamieszczam najważniejsze informacje o bibliotece, oraz pliki niezbędne do uruchomienia niektórych przykładowych programów. Zainteresowanych bliższym poznaniem biblioteki GLUT zapraszam na stronę: http://www.opengl.org/developers/documentation/glut/


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl